tisdag 9 december 2014

Pysslat under veckoslut

Ojdå! Veckoslutet gick hastigt förbi och julen närmar sig med rasande fart. Till dockhuset har flickorna pysslat handväskor själva. Det var så härligt att se hur mycket de koncentrerade sig och visade sedan stolt upp sina färdiga väskor :)


*prickiga och svarta tejpet fått av Teippitarha

Jag har tapetserat köksväggen i dockhuset med vit-grönrandigt tejp och gjort en plåt med pepparkakor som är gjord av vitt papper, svart tejp och pepparkaksgubbarna klippte jag från godistejp.


* all tejp fåtts av Teippitarha


Väldigt enkelt och roligt att göra! Tösen har lekt en hel del med dockhuset under veckoslutet och jag har en känsla att den kommer att bli favoriten så snart den är färdig.
Jag har massor av idéer och kan knappast vänta att få förverkliga dom! 

Som de flesta firade vi också självständighetsdagen den 6.12. En av mina bästa väninnor ordnade pepparkaksbak för fyra väninnor och sammanlagt fyra barn som är alla i samma åldersgrupp. Ni kan tänka er att det blev ett ståhej, men en väldigt lyckad kväll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar