onsdag 3 december 2014

Dockhus och julkalender

Jag känner mig ganska nöjd med ett project som jag har hållit på med ett tag nu. Nämligen ett dockhus åt flickorna! 
Materialen till dockhuset har har jag hittat i min pyssellåda (dvs. allt gammalt "skräp" som jag sparar). Själva huset är en gammal pafflåda, egentligen är det mesta gjort av paff.
Soffan är gjord av paff och en gammal tygbit och en bit spets, köksbordet är svart tunnt paff med målad diskho och spis, mattan en målning gjord av tösen, väggarna vitt papper, gräset färgat papper , maten köpt från tiimari för flera år sedan, korgen är färgat band och hängmattan vet jag inte ens vad den är gjord av. Jag tycker själv att huset ser ganska fint ut, och det tycker flickorna med. 
Nu hoppas vi att julgubben hämtar några småkryp som får bo i huset!



Årets julkalender kommer att vara en sak om dagen till dockhuset som jag gör eller gör tillsammans med tösen (och storasyster när hon är här).
Jag har flera idéer och jag har redan börjat göra iordning en övre våning. Jag tycker att barnen behöver egentligen inte nya saker hela tiden, utan att göra något tillsammans är mer viktigt för ett barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar