måndag 13 maj 2013

Morsdag och skorproblem

Morsdagen firade jag ensam med min dotter. Vi åt saft och bulle och for ut och lekte hela dagen eftersom det var så vackert väder.

Sommaren kom med en sån hastig fart att jag inte hann skaffa vårskor åt min dotter.
Förra veckan skämdes jag att föra henne till dagis eftersom hon hade fortfarande höstskor på sig... Barnskor är otroligt dyra, till och med de billigaste i prisma kostar rejält över 20 euro! Känns orättvist att behöva betala så mycket för något barnen växer ifrån snabbt...

Jag hade hoppats att få lite hjälp med att skaffa skor åt henne från en välgörenhetsorganisation men de har stängt i ett par veckor så jag lånade pengar av min vän och köpte ett par söta ljusröda gummitossor!
Hon gick så stolt till dagis idag och sa åt mig "skor, skor mamma" (fast inte nu så tydligt men jag förstår ju ändå vad hon menar)


2 kommentarer:

  1. På loppis finns det ju ofta kläder och skor för barn som är billiga och i bra skick. :)

    SvaraRadera
  2. Joo vi brukar vara ofta på loppis men nu har jag så mycket att göra så vi har inte hunnit. Men tack för din omtanke :)

    SvaraRadera