torsdag 16 oktober 2014

Varmt åt barnen från HOPE ry

Nu är hösten här och vädret blir snart mer vintrigt. Höst och vinterkläder är speciellt dyra, man måste ha kläder av bra kvalitet så att barnet hålls varmt. Jag har försökt hitta kläder gjorda av varma material åt båda flickorna som vi skulle ha råd med. Just nu fick helt enkelt ge upp och medge att kläderna i butikerna är helt enkelt för dyra. 

Denhär veckan fick vi hjälp från HOPE ry, en välgörenhetsorganisation som hjälper fattiga familjer här i Finland. Vi har fått hjälp från dem flera gånger tidigare, men att söka hjälp känns ändå lika jobbigt. Varje gång jag har varit där skäms jag och känner ångest, fast de som jobbar där (och andra  frivilliga) bemöter en med medmänsklighet och värme. Ändå känns det svårt gå dit. 





Jag hittade nästan alla kläder som behövs till vintern. Två par varma skor, två par utehandskar, kurahandskar,tre par varma vantar, två par fingervantar,fyra par yllestrumpor, två par strumpbyxor (i ylle), en alldeles ny ylledräkt, ylleblus,halsduk, och fyra varma mössor.Ännu har vi inte haft på oss nåt av kläderna, men de behövs nog snart!
Det enda dom inte hade var vinteroveraller. Men jag önskar att jag hittar en från loppis eller på huuton med en liten slant.
Jag känner mig tacksam över dessa okända människor som skänker kläder åt HOPE ry, som vi fattiga familjer sedan får. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar