torsdag 17 juli 2014

Vad vi gjort på sommaren billigt eller helt gratis!

Nu vill jag lite berätta vad vi har gjort alldeles gratis denhär sommaren.

Lediga latdagar har det funnits men jag har faktiskt jobbat i en månads tid på olika restauranger, så fritid har jag inte haft så mycket jag trodde. 
Men jag gnäller inte alls utan är glad för nu kan jag spendera lite på tösen!

Vi har spenderat tid på stranden, lekt med kompisarna här på hemmagården, spenderat ett veckoslut på kompisens koloniträdgård (siirtolamaapuutarha),
 plockat vildblommor, hängt i Helsingfors underbara parker, 
spelat fotboll med hela familjen, haft picknick på gården, gjort några utfärder till närskogen.
Vi har hunnit med ganska mycket, med tanke på att jag har jobbat tre till fem gånger i veckan.




Fast vi kommer troligen inte fara till släktens sommarstuga dethär året så kändes veckoslutet på koloniträdgården som "äkta lande".


Vi ska ännu besöka Fallkulla djurgård, göra utflyker till Helsingfors öar, fira 3-årskalas (mer om det senare), åka med Borgbackens gratismaskiner, gå på dop och göra mer av det som vi redan gjort. På något sätt känns det att sommartiden är förbi så fort. Tänk att det är redan halvvägs i Juli...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar