tisdag 9 september 2014

Kompiskalaset

Jag har haft en liten paus mellan inläggen eftersom jag har en massa med skolarbeten att göra. Men nu hinner jag äntligen berätta om tösens kompiskalas!

Det blev fyra små gäster och tösens storasyster och tösen själv. Jag ordnade kalaset efter lunchen så jag bjöd endast på smått och gott för småttingarna. Istället för att baka en kaka bjöd jag på "muffinstårta". 
Jag och tösen ritade en gris före kalaset, och barnen fick tävla vem som fick knorren fäst närmast rumpan. En liten flicka som var för första gången på kompiskalas vann tävlingen, det var så gulligt när hon dansade omkring och sjöng "jag vann jag vann!"


Tejpet och sugrören är från teippitarha


Tösen fick väldigt fina presenter, och jag undrar hur mycket föräldrarna är färdiga att betala. Jag tycker att en present får kosta högst fem euro, för jag tänker på de föräldrar som inte har så mycket pengar att spendera. Man kan ju också tänka på barnen, att nåt barn har gett otroligt fina och dyra presenter och nåt annat barn en liten present. Det kan väl inte kännas bra för det barnet som inte kan ge så fina presenter. 


Tejpet är från teippitarha

Alla gäster fick en påse med godis med sig hem (russin och skumgodis)


Inlägget är i samarbete med teippitarha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar