torsdag 18 september 2014

I naturen med barnet

På sistone har tösen haft ganska långa dagar i dagiset, och timmarna då hon är vaken hemma har inte varit många. När jag har haft möjlighet har jag  sökt henne tidigare hem, och då har vi försökt hitta på något skojigt att göra. Idag myste vi hemma och gick ut för en kvällspromenad före kvällsmålet.



 I skogen såg vi en katt som tösen försökte klappa. Hon blev riktigt besviken när den sprang bort (hon letade efter den i buskarna en god stund efteråt). Här var vi bor finns det mycket katter som går lösa i naturen och jag hoppas att de hittar hem före det riktiga höstvädret börjar.



Vacker solnedgång när vi gick hemåt.




Ibland drömmer jag om att bo i Helsingfors centrum, men dagar som denna uppskattar jag verkligen att vi har naturen utanför ytterdörren. Det känns skönt att man inte behöver åka buss/metro/tåg för att komma ut i frisk luft utan bilar i sikte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar