tisdag 3 juni 2014

Muurame Jolla Jungmanni

Då tösen fyllde två år fick hon en viktig present av sin moffi och mommi. Nämligen en våningssäng, stora flickornas säng som vi berättade åt henne. Egentligen behövde vi en våningssäng för hennes storasyster kunde inte mera sova i pinnsängen, hon var helt enkelt för stor  för den och ramlade ner från sängen nästan varje natt.

Min stora dröm var att köpa Muurames säng, men en ny kostar ungefär 2000 euro (!)
Moffi och mommi tyckte att en ny var alldeles för dyr och jag höll med förstås. Istället började jag leta efter en begagnad.

Vi hade helt superbra tur som hittade en säng till ett förmånligt pris på tori, den kostade 500 euro med maddrasserna så vi kom överens med moffi och mommi att vi betalar 100 e och de betalar resten.
För oss var det förstås ganska mycket pengar men vi sålde båda flickornas pinnsängar och fick alltsomallt 150 euro för dem. Två nätter fick tösen sova i min och mannens säng, innan vi fick den alldeles underbara Muurame Jolla-Jungmanni sängen.


Ett år senare älskar jag den lika mycket! Det är bara en säng men den är sååå fin.Vi har inget överkast i övre sängen
ännu, och i nedre sängen har vi mitt gamla överkast. Tidlösa, enkla och vackra överkast blir följande sparprojektet (en till i "kön")

Tänk så lycklig man kan vara över en säng! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar