tisdag 27 maj 2014

Fattig studerande mamma

Nu måste jag skriva om en sak som tillhör mitt dagliga liv. Trötthet. Ofta känner jag mig totalt utmattad, stressad och trött. Oftast blir jag trött och utmattad när jag har haft en tuff dag med tösen som är i sin värsta trotsålder, när går den över? Jag är ca. 90 % av tiden ensam med tösen hemma eftersom min man gör oftast kvällstur, och när han är hemma brukar han inte spendera tid med henne, utan står och gör mat, sitter framför dator i flera timmar eller ligger och sover på soffan. 


Dessutom har jag en enorm hög med ogjorda skolarbeten väntande på mig, och de stressar och oroar jag mig för vareviga dag. Visst försöker jag mitt bästa med att få dom gjorda, men samtidigt stressar jag över ekonomin och destu mer ångest jag har över flera saker, destu svårare har jag med att koncentrera mig. De senaste veckorna har jag haft en bra tur, jag har jobbat 15 timmar i veckan vilket är mycket mer än jag brukar få vanligtvis. Nästa månad får jag ingen studiepenning så jag hoppas verkligen att pengarna räcker till!

  
Jag njuter åtminstone inte av vädert, men kallt och vått är inget som som stör tösen. Hon har hur roligt som helst plaskande i vattenpölarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar