fredag 25 april 2014

Att vara fattig utan att närkretsen vet

Att vara fattig för mig är en sådan sak som jag inte delar med mig med mina vänner och släktingar. De vet ju nog att vi inte har mycket pengar, vi brukar ju inte resa, sitta i cafeer eller shoppa kläder.
Men det är inte något som jag talar om med dem. 
Dels för att jag skäms att inte ha pengar, dels för jag inte vill att de ska tycka synd om mig.

Om någon väninna  ber mig på kaffe brukar jag föreslå att vi dricker hemma hos henne istället, och jag bakar torrkaka. Det brukar fungera bra och vi brukar ha väldigt mysigt. 
Kläder brukar jag få av min syster och väninnor för vi har samma storlek, och om de undrar varför jag inte någonsin shoppar åt migsjälv svarar jag antingen att jag får ju av mina vänner eller att jag inte behöver något nytt.

Därför känns det viktigt för mig att skriva anonymt, att inte visa varken mitt eget eller mitt barns ansikte här i bloggen. Men jag tänker börja visa andra bilder här i bloggen, om vårat liv.


Att bygga med duplon gör vi varje dag, här är en födelsedagstårta som min dotter byggt.
 Fin eller hur? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar